Promocja, reklama, marketing Usługi Witryny www

PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Skieruj się tutaj, jeżeli interesuje Cię aktualna oferta private blog network.

Aby konsument znalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – przydatne jako element szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są często stosowane jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a później konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, adres stacjonarny i pełna nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Inna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z doradztwem finansowym, doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami czy zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO