Zamów audyt strony internetowej.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem przeróżnych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także analiza perspektyw dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak strukturę nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej istotnych aspektów. Prócz samego zestawienia błędów i nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się także instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO bada witrynę www pod względem treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, dostępności, jak również prawidłowości kodu. Ponadto sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by odnalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.
Ile trzeba zaczekać na płatny audyt SEO?
W internecie jest sporo narzędzi oraz stron, za pomocą których natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Długo by wyliczać. Wersje testowe lub też darmowe narzędzia z niewielką paletą funkcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnotują pewne uchybienia na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Dużo błędów (np. w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać na ogół od kilku dni do około 30 dni. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich poważnych problemów występujących w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na platformie typu Shoper czy Magento lub na bezpłatnym szablonie, to problemów do poprawy może być mnóstwo. Jeśli witryna powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, gdy będzie przeprowadzony rzetelnie
Poprawnie wykonany audyt SEO może odkryć liczne błędy strony, między innymi:
- brak albo niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
- powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
- poprawność kodu witryny,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- niska jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
- brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- powolne ładowanie się witryny w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer
.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]