Pawilony są przydatne w każdej firmie handlowej. Mogą stanowić dopełnienie sklepu stacjonarnego lub też być głównym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w czasie giełd i podobnych wydarzeń, a dodatkowo, ze względu na łatwy montaż i mobilność, wykorzystuje się je np. do prowadzenia sprzedaży na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, powinien być odpowiednio dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak dobrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite typy przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wykonywane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Charakteryzują się względnie szybkim montażem, jednakże ich mobilność jest o wiele mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków lub portierni.
Pawilon namiot – czemu warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub najważniejsza jest dla nas cena, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje odznaczają się sporą wytrzymałością, będąca wynikiem zastosowania do ich produkcji najwyższej klasy materiałów. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie należycie konserwowany, posłuży wiele lat – również przy częstej eksploatacji.