Promocja, reklama, marketing

Usługi SEO – wybieraj doświadczone agencje

Poszerz swoją wiedzę o SEO.

Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań osobiście. Nie posiadając wiedzy w tematyce SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – kluczowe – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że poza specami od SEO w zatrudnione są tam też osoby od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, content marketingu oraz kodowania, które służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Wybierz doświadczoną oraz transparentną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w trakcie wyboru firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych czy marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają zakładkę z historią tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę powinno się przeczytać opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się tygodnie, ale również przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Drugi zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotąd pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za usługi firmy SEO – na jakie oferty uważać

Nieufnie należy potraktować agencje SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim systemie zleceniodawca rozlicza się z firmą SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać szybkie rezultaty przy pomocy łamania standardów określonych przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, z tej przyczyny sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za usługi firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu konieczne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a później zrealizować wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są dużo mniejsze.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]