IT Promocja, reklama, marketing

Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są karą nakładaną na portale internetowe, które naruszają ustalone przez Google zasady dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa typy filtrów – filtr automatyczny i filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów zajrzą na naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.